Två nya spellistor

Idag lägger jag upp en dubbel överraskning. Det blir nämligen både en ny Musikresan lista och en ny Musik För Själen. Känner att jag har jättebra humör och är glad idag trots att det är söndag. Och jag vill behålla känslan igenom nästa vecka också.

Vill hålla med Assistenten om att vi "yngre" idag, även om man är 25 år, har mycket bredare musiksmak än förr i tiden. Min tro är dock att det hela beror på alla medier som vi kan ta till oss idag, som inte fanns förr. Sen så har många fler musikgenrer vuxit fram och flera mindre artister har växt sig stora. Jag var rätt så enkelspårig i tonåren, då lyssnade jag enbart på hårdrock och extrem metal. Idag har jag inga gränser alls i mitt musiklyssnande, och det beror på min omättliga nyfikenhet på musik. Alla därute som har bred musiksmak, sätter också musikbranschen i växande stadier eftersom "vi" utforskar, vågar oss på nåt nytt och för att vi tycker till en hel del. Det är värt mycket!

Här har ni Musikresan 61-65 och här har ni Musik För Själen volym 2! Lyssna och njut! Och här gärna av er. Det är alltid lika trevligt att höra vad ni har att säga.

Musik För Själen volym 2, låtlista:

01. John Cale - Buffalo ballet
02. Vangelis - Chariots of fire
03. Mikael Wiehe och Ebba Forsberg - Där anar jag din hand
04. Jack Johnson - If I had eyes
05. Black Rebel Motorcycle Club - Tonight's with you
06. Kalle Baah - Starka strömmar
07. The Style Council - Speak like a child
08. Paramore - Emergency
09. Boney M. - Brown girls in the ring
10. Rascal Flatts - Cool thing
11. The Firebirds - 59 Ford
12. Shirley Bassey - Diamonds are forever
13. Black Uhuru - Puff she puff
14. Shawn Colvin - Twilight
15. Compay Segundo - Pena
16. Dundertåget - Vi ses nog aldrig igen
17. The Outlaws - Song for you
18. David Holmes - Yen on a carousel
19. Alpha Blondy - Super powers
20. Missy Higgins - Angela
21. Martina McBride - So magical

Hoppas ni gillar. Ha det vackert!

Kommentarer
Postat av: Assistenten

Applåder!!! :-)

2009-06-25 @ 07:48:50
URL: http://www.nyaskivor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0